Ahad, 27 Januari 2013

Mukmin Kuat!

Orang yang mengatakan diri tiada masalah sebenarnya amat bermasalah.

Orang yang merintih dengan masalah menimbulkan lagi banyak masalah.

Tiada Masalah Selagi Tiada Masalah.

Masalah bukan satu masalah, Ia adalah untuk diselesaikan!!


Kasihnya Allah,
     1 Masalah yang ada, adanya juga 1000 cara penyelesaian. Tapi,,yang mana lagi kita  cenderung? Masalah atau Penyelesaian? Ketahuilah jika kita banyak merungut, cepat stress, pemikiran lebih negatif mungkin adalah tanda-tanda kita cenderung kepada masalah. 
Dalam kajian Law of Attraction ada menyebut,,"what u give,u will get back". Pemikiran dan segala tindak tanduk yang kita lakukan akan kembali kepada kita. Kita bagi negatif, hasil negatif yang akan kembali kepada kita.




Islam menggalakkan kita bermesyuwarah dan istikharah dalam mencari keputusan dan petunjuk,bukan merintih dengan masalah yang ada.(Kita biasa gune mase nak berbaitul je,,huhu)

Ujian ini Allah yang beri,,kenapa bukan kepadaNya kita memohon petunjuk. Analoginya, jika kita kenal penggubal kertas exam,,kita akan cuba minta tip2 untuk jawab soalan tu,betul kan?.

Dengarlah!!
Seorang Pemuda yang ditarbiah mampu dimotivasi tanpa perlu pemotivasi....


“Dan janganlah kamu merasa lemah(dalam perjuangan mempertahan dan menegakkan Islam) dan janganlah kamu berdukacita(terhadap apa yang menimpa kamu),padahal kamulah orang-orang yang tertinggi(mengatasi musuh dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang yang(sungguh-sungguh) beriman.”(Ali ‘Imran: 139)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan